讀完長者護理課程有咩做?五大工種等住你

近年大家都話安老行業機會多多,皆因香港早已邁入銀齡社會,每5人之中就有一個長者。不過好多人剛入行時,都唔太清楚具體有咩工種。

安老行業係咪意味只可去院舍工作?香港又有邊啲好僱主?

其實呢個行業發展廣闊,至少有五大工種等住行業新人,包括:復康治療助理、活動助理、居照顧員、社區工作員和院舍護理員。

居家安老需支援,多元工種齊配合

前四個工種,主要喺係社區中工作。老年並不必然意味著院舍生活,只要提供適當支援,老人家也可以更舒服地享受居家養老,政府安老政策亦是「居家安老為本,院舍照顧為後援」。

復康治療助理扮演關鍵角色,每日工作係協助物理治療師同職業治療師,為長者安排復康運動、小組活動同外展服務。唔少啱啱離開醫院,或因認知障礙等身體需要支援嘅老人家都需要呢種服務。

起居照顧員/家居照顧員即行內經常講嘅PCW,Ppersonal Ccare Wworker,為居家長者提供更全面嘅照顧,包括扶抱、防跌、餵食、沖涼、簡單伸展運動及陪診等。

另外,好多長者中心會安排各式活動,為社區內60歲或以上嘅老人家提供多元活動及全人服務,例如:長者藝術、種植、音樂等治療小組。這時候活動助理就會派上用場,負責長者中心及地區小組活動,處理相關行政工作及提供客戶服務。 

社區工作員是另一工種,適合曾有文書相關工作經驗人士。除了籌備、設計及推廣活動之外,也要協助統籌及記錄長者中心服務數據等,因此呢個工種大多需要熟悉電腦操作。

 

銀齡社會來臨,長者照顧員需求大

政府統計處推算顯示,到了2036年,香港長者人數高達237萬,每三人中就有一位係長者。隨著身體變化,許多老人家也需要院舍提供全天候照顧。

一間安老院舍,需要不同崗位統籌合作,其中院舍照顧員就扮演非常重要的角色,日常工作包括餵食、照顧長者情緒,清潔身體、扶抱、換片等。

根據不同非政府機構及求職廣告,現時護理員最新平均起薪點達1.5 – —1.8萬港元。

 

零經驗如何入行?

要進入安老行業,可以先報讀合適課程,增值之餘,又可摸索自己鍾意邊個工種。現時坊間有唔少免費長者護理課程可以報讀。報讀者只需年滿18歲或以上,學歷經驗不拘。

Generation香港與陳廷驊基金會共創「銀齡守護者」計劃長者護理課程,透過為期八星期嘅的免費長者護理課程,為安老業界培訓新血,鼓勵更多有心人投身業界。

與坊間其他課程唔同,呢個課程著重培訓具備專業護理技巧及充滿同理心的「銀齡守護者」,課程仲同許多社福機構、安老院舍建立合作,為修畢課程嘅學員配對工作。

要令每一位香港長者盡可能延長居家安老嘅時間,也得到院舍嘅全面照顧,需要唔同工種嘅支援,而呢啲迫切需求,正正為未來社會帶來更多就業機會。

了解更多:https://hongkong.generation.org/eldercare/